domingo, 17 de noviembre de 2019

Steve Ditko Forever

Els meus dos primers còmics de superherois (fins on m'arriba la memòria) varen ser dos Capis de Kirby. La meva primera sèrie regular just després va ser l'edició d'Amazing Spider-Man de Bruguera, així que el meu Spiderman és de Lee i Romita Sr. Tot i així, com era norma en les publicacions absurdes d'aquella època, de tant en tant s'intercalaven historietes d'Steve Ditko i, tío, m'encantaven. La manera de dibuixar les teranyines, el traje... wow.
Ditko va crear (o cocrear, I don't remember) un munté de personatges a l'editorial Charlton (The Question, Blue Beetle, Captain Atom, etc.), dels quals gairebé no he llegit res però sense els quals no hauria gaudit de alguns dels meus còmics posteriors favorits que s'en derivaven: JLI de Giffen, Matteis, McGuire i cia amb l'aparició de Blue Beetle; Watchmen, que estava basada inicialment en aquests personatges, i que és el meu còmic favorit (i Alan Moore el meu guionista preferit); i The Question de Dennis O'Neill i Denys Cowan, un dels meus còmics favorits també i que ja podria reeditar ECC a Espanya perque el pogués recomanar a la llibreria.
Steve Ditko va morir l'any passat i no veig l'hora de poder llegir el seu Doctor Extraño i gaudir-ho a tope. Tant de bo tengui temps de llegir altres obres seves.
Sense ell, la meva història amb els còmics no seria la mateixa.
Thank you for everything, Steve.

Jaume Albertí