domingo, 28 de octubre de 2018

Greg Stafford: 1948-2018

Ens va deixar recentment, Greg Stafford, una persona que per jo és important per dues raons: va ser el fundador de Chaosium, l'editora del clàssic joc de rol La Llamada de Cthulhu; i va ser el dissenyador del també clàssic Pendragon.
La Llamada va ser el meu primer joc de rol (efectivament no vaig començar jugant al D&D) i el que va obrir les portes a la meva afició rolera i als llibres de Lovecraft. Només per això estaré en deute amb ell per sempre. Però a més, la guinda del Pendragon, una de les campanyes de rol més duraderes que he jugat i més rabiosament divertida i un joc al que tenc clar que dirigiré abans de morir una campanya que tenc preparada des de fa, er, més de 20 anys... és el que acaba d'arrodonir l'influència que Stafford ha tengut a la meva vida.
Amb aquest petit text el vull fer un homenatge a ell i atots els dissenyadors de jocs de rol que m'han influit fins ara, i els que ho faran a partir d'aquest momente.
So long, Greg! ¡Decid, caballeros!

Jaume